poniedziałek, 23 lutego 2015

puzzlowa mapa świata i globusy Montessori- wreszcie skończone

Uff. To trwało dość długo, projekt został zaczęty jakoś jesienią, w międzyczasie powstawały kolejne elementy, produkcja niektórych poszła gładko, z innymi częściami bawiłam się dość długo.
Potem wszystko zostało schowane do szuflady i wyjęte dopiero kilka dni temu. Pozostaje jeszcze obszyć kilka kontynentów, ale to już kosmetyka.

Dzięki moim wytworom nasz kącik geograficzny prezentuje się tak:



Mapa jest filcowa i dość duża, kontynenty  w kolorach zgodnych z metodą Montessori są przyczepiane na rzepy. Mają też zapasowy rzep gotowy na t, by przyczepić do niego nazwę danego kontynentu.

Tutaj w szczegółach:
 


Globusy także są mojej produkcji, tak wyglądały w trakcie tworzenia:


Jeden prezentuje lądy- szorstkie i wody- gładkie, wprowadzałam go jako pierwszy by uświadomić pojęcie kontynentu/i morza/oceanu. Jest oklejany piaskiem, malowany i lakietowany podwójnie.

Drugi globus prezentuje kontynenty, kolory w zgodzi z metodą (a wiec i z mapą), świetnie pracuje się z nim właśnie w połączeniu z mapą puzzlową.



Aktualnie  kącik geograficzny znów jest w trakcie reorganizacji, zgodnie z założeniem 'od szczegółu do ogółu' wydzielam przestrzeń na Polskę, świat i jestem w trakcie tworzenia modelu układu słonecznego. 
Mapę świata wykonywałam korzystając z tego tutorialu http://www.imagineourlife.com/2013/07/08/montessori-continents-map-quietbook-with-3-part-cards/#prettyPhoto

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz